26 Ağustos 2014 Salı

Korktuğun Yerde Kalabilmek


“Eğitimdeki savaşçılar*, birinin onlara yol göstermesini gereksinirler- bir mastır savaşçı, bir ruhsal dost, o alanı iyi bilen ve yollarını bulmalarına yardım edecek biri...
...
1974’te, Trungpa Rinpoche’ye öğrencisi olabilir miyim, diye sorduğumda, koşulsuz bir ilişkiye girmeye hazır değildim. Fakat, hayatımda ilk kez, öyle faka basmayan birine, zihni bulanmayan birine rastlamıştım. Onun yol göstericiliğinde, benim için de bunun mümkün olduğunu anladım. Ona çekildim, çünkü o manipüle edemeyeceğim biriydi; insanların tripleriyle nasıl başa çıkacağını iyi biliyordu. Bu başa çıkışı, tehditkârlık olarak deneyimledim, ama gayet tazeleyici biçimde. Yine de, bu ilişkiye tam anlamıyla teslim olmak için gereken yeterli güveni ve kişisel maitriyi** geliştirmek yıllarımı aldı. Egoya öyle tehlike arzeden birine yaklaşmak zaman ister.”  




* Budizmde yer alan boddhichitta eğitimi kastediliyor. (Çitta: Zihin, Kalp, Tutum; Boddhi: Uyanık, Tamamen Açık, Aydınlanmış)
 **maitri: merhamet, iyilik.


“The Places That Scare You- A Guide to Fearlessness in Difficult Times”
- Pema Chödrön
Çeviri: Umâ, Fotograf: Umâ.

4 Mayıs 2014 Pazar

Yogasanalar: Yogik Duruşlar -1

Yoga, bir yaşama sanatı olarak, çok sayıda düşünen birey tarafından teoride kabul görmektedir. Eğer, dünyanın çeşitli bölgelerindeki yogik hareketin gelişimine yakından bakarsak, uygulamaların çoğunlukla fiziksel taraflarıyla sınırlanmış olduğunu görürüz; yani, çeşitli asanaları ve pranayamaları çalışmak gibi. Bu gerçekten de arzu edilir, zira bir bireyin fiziksel sağlığının yerinde olması daha ileri bir ruhsal gelişim için bir elzemdir.




İnsan mutluluğunun ilk koşulu sağlam vücuda sahip olmaktır. Sağlıklı bir vücut, insanın günlük yaşamda çalışmasını mümkün kılan bir varlıktır. Sağlam bir zihnin, ya da sağlıklı bir zihinsel durumun, sağlıklı bir bedende olacağı, bilindik bir gerçektir. Bu sebeple, yogasanalar, uygulamalı yoganın belkemiğini teşkil eder.




Başlıca asanaların 84 adet olduğu söylenir. Bir başlangıç çalışması, teorik bile olsa, farklı asanaların bedenin çeşitli bölümlerine hizmet etmek için tasarlandığını ortaya çıkarır. Güncel fiziksel egzersiz sistemleri kasları geliştirmeye ve kişiyi daha adaleli yapmaya yardımcıdır. Bununla birlikte, kaslı bir adamın bile hayatın zorluk ve stresi karşısında pek uzun dayanamadığı, günlük bir deneyimdir. Buradan yola çıkarak, demek ki, zihnin -fiziksel egzersizlerin üstesinden gelemediği- beden üzerinde sürekli ve kaçınılmaz bir etkisi vardır. İşte, asanalar ve fiziksel egzersizler arasındaki asıl fark burada yatar.  

YOGANIN DİNAMİĞİ, BÖLÜM 2 -GÜNLÜK HAYATTA YOGA Swami Satyananda Saraswati